Nejbližší akce

26.04.2024

Hluk 2024 - jaro

25.05.2024

AIR RACES BRNO 2024

01.06.2024

Rakovnické minimakety 2024

Dušan Garba: Focke-Wulf TA 152C, prototyp V7

Předloha modelu vycházela z koncepce Ta 152H a byla variantou pro střední letové hladiny. Měla zabudován motor DB 603EM, křídla měla rozpětí 11 m. Prototyp W.Nr. 110 007 měl imatrikulaci CI+XM. Poprvé patrně vzlétl 5.1.1944 a dosahoval maximální rychlosti 687 km/h ve výšce 5 250m. Letoun měl 2 kanony MG 151 nad motorem a stejné 2 kanony v kořenech křídla. Stroj měl být využíván jako noční stíhač, ale k bojovému nasazení již nedošlo.

Model je postaven podle plánku Ta 152H Petra Koláře, upravena byla profiláž a velikost křídla, upraven a přesunut lapač vzduchu. Pro zbarvení a upřesnění rozměrů byla využita velmi podrobná monografie firmy Ja-Po. Potah starý Modelspan (tenký), kamufláž provedena syntetickými barvami Agama. Model má rozpětí 550 mm, délku 540 mm a prázdnou váhu 70g. Díky velké hmotnosti je svazek z 8 nití Tan SuperSport 3x1 o váze 18,5g. Letová váha je tedy poněkud děsivá.

Ačkoli modelařím již velmi dlouho, je to moje druhá dvacetinka. Díky tomu jsem se nevyvaroval spousty chyb a i po dvou letech je model ve stadiu zalétávání. Zatím nejlepšího výsledku dosáhl na Openscale 2009, kde obsadil 2.místo. Na podzim 2009 prodělal stroj těžší havárii, ale před Openscale 2010 byl opraven.

[Dušan Garba]