Veron Comper Swift

Stavba konkrétních minimaket a létání s nimi, foto a video

Moderátoři: Vladimír Alfery, Pavel Stráník

Uživatelský avatar
Jiří Doležel
Reakce: 45
Příspěvky: 533
Registrován: 26 črc 2012 11:29
Bydliště: Brno

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Jiří Doležel » 18 črc 2019 13:59

Uhlík jako hugo má tu nevýhodu, že po kontaktu s namazaným svazkem v uložení z papírových trubiček jezdí jako namydlenej blesk, ale i to se dá řešit - nanesením nepatrného množství lepidla na konec huga, aby neprošel trubičkou a nezpůsobil v trupu včesání přepážek. Pak samozřejmě hugo vytahuješ už jen na jednu stranu. Takto to aspoň řeším já. Doporučuji se vyvarovat použití uhlíkové trubičky na hugo 2/1mm z důvodu podélného praskání. Osvědčilo se mi i uložení uhlíkového huga v gumové bužírce, které má o pár desetin menší vnitřní průměr.
J.
0

discobolos
Reakce: 4
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od discobolos » 18 črc 2019 17:02

Já jako hugo používám hliníkovou trubku 2/1. Mám totiž natáčecí stojan, do kterého nasouvám ocelový drát 1mm, který prochazi středem huga. U silnějšího svazku se to sice trochu ohýbá, ale udrželo to svazek z 8 nití.
S klouzáním problém nemám, protože mám trubičky celkem těsně, raději s tlustší stěnou, vzhledem k častému zatížení vytahováním a zasouváním huga.
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 19 črc 2019 08:36

Děkuji moc všem za rady a názory. Koukám, že každý používá něco na co je zvyklý a co mu funguje.
Jirka
0

Pavel Stráník
Reakce: 6
Příspěvky: 988
Registrován: 28 pro 2009 22:46
Bydliště: Brno

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Pavel Stráník » 19 črc 2019 08:59

Taky není špatné brát ohled na držiče modelu - pokud máš 1mm uhlíkovou tyčku se zašpičatěnými konci tak tě bude každý držič "milovat" a držet model ti bude jen jednou :lol: . Pokud máš stojan je to fuk, samozřejmě, ale čas od času je i tak držič potřeba. Myslím že 2mm bambus je ideální, rozdíl váhy zanedbatelný.
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 19 črc 2019 09:48

Přesně tak..asi tam půjde ten bambus. Ten uhlíček se mi tam líbil i z toho důvodu, že ty trojuhelníčky pro uchycení jsou dost malé tak kvůli místu.
0

discobolos
Reakce: 4
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od discobolos » 19 črc 2019 14:29

Jo, Pavle, vzpomínám na jednoho, co měl jako hugo bambusové párátko s pěkně ostrými hroty. To se drželo výborně :lol: :lol: :lol:
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 22 črc 2019 20:02

Včera odpoledne bylo trošku času tak jsem začal křídlo :
Přílohy
m_IMG_0826.jpg
m_IMG_0826.jpg (64.44 KiB) Zobrazeno 239 x
m_IMG_0827.jpg
m_IMG_0827.jpg (51.77 KiB) Zobrazeno 239 x
m_IMG_0828.jpg
m_IMG_0828.jpg (64.77 KiB) Zobrazeno 239 x
m_IMG_0829.jpg
m_IMG_0829.jpg (62.42 KiB) Zobrazeno 239 x
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 22 črc 2019 20:05

Dnes ještě žebírka :D
Přílohy
m_IMG_0831.jpg
m_IMG_0831.jpg (27.71 KiB) Zobrazeno 239 x
m_IMG_0832.jpg
m_IMG_0832.jpg (36.61 KiB) Zobrazeno 239 x
m_IMG_0833.jpg
m_IMG_0833.jpg (18.79 KiB) Zobrazeno 239 x
0

Uživatelský avatar
Sopwith
Reakce: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 11 čer 2018 22:50
Bydliště: Řež u Prahy

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Sopwith » 22 črc 2019 20:09

Teď to trošku dobrousit do tvaru a snad to bude dobrý.
Tak jak je to na fotce to váží 1,9 g
Jirka
0

discobolos
Reakce: 4
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 úno 2010 19:20
Bydliště: Ostrava

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od discobolos » 23 črc 2019 07:58

Chápu, že ctíš konstruktéra.
Možná to máš v plánu - já osobně bych dolepil na odtokové hraně mezi žebry balsu do výšky žebra a dobrousil do klínu. Možná by stačil proužek tak 5-6 milimetrů široký. Při stávající konstrukci se ti při potahování nejspíš papír přilepí na odtokovku a nebude to moc pěkné.
U nás je zažité dělat odtokovku z do klínu zbroušeného nosníku. Do něj se pak dělají zářezy pro žebra, aby se zvýšila plocha lepeného spoje.
Podobně bych doplnil i náběžku.
Jen je potřeba dávat při broušení pozor, abys obojí dobrousil jen na výšku žebra, aniž bys brousil žebra. Někteří to řeší tak, že žebra v místech, kde je chtějí uchránit při broušení, olepí průhlednou páskou. Já to kontroluju okem a brousím "s citem" :) .
0

Hugo
Reakce: 5
Příspěvky: 1449
Registrován: 05 úno 2010 12:34
Bydliště: Praha

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Hugo » 23 črc 2019 09:02

Jirko, hezky pokračuješ.
Už jsme o tom mluvili v Černošicích, na této konstrukci je hrozně "masa" - balzy. Ber to, jako že si chceš vyzkoušet jaký to je postavit malý model a seznámení s materiály. Při potahování Kashmirem Ti to udělá přesně to, co popisuje Dušan. Já osobně bych Compera dokončil jak jsi ho začal, rozlítáme ho, to se neboj a další model postavíš podle jiného plánu, který pracuje s materiály jinak a model vyjde lehčí a vzhednější. V hospodě o tom dáme řeč. Bude to dobrý. M.
0

Steve
Reakce: 4
Příspěvky: 801
Registrován: 11 úno 2010 20:18
Bydliště: Napajedla

Re: Veron Comper Swift

Příspěvek od Steve » 23 črc 2019 14:47

Na pohled tam toho "masa" je asi víc, ale pokud uvádí 1,9 g a odhaduji rozpětí na cca 500 mm, tak je to slušné ;-)

Někdy je kouzelné stavět přesně podle plánku, i když je dost retro a člověk by dost věcí dělal jinak... ;-)
0

Odpovědět